söndag 8 april 2018

Bananpannkaka

Jag har testat bananpannkaka en gång tidigare och det föll mig inte riktigt i smaken. Bananen slår igenom och det ogillar jag. Så fick jag för mig att testa igen och rör ihop men inte heller denna gång föll det mig i smaken. Efter många bra tips från vänner med allt från mer ägg och mindre banan till att smaksätta med kanel kanske jag ger det en chans till. Nån gång 😊




Bananpannkaka 2 portioner

2 bananer
4 ägg


Havregryn
Mandelmjöl
Kokosmjöl
Kanel
Vaniljpulver
Riven kokos

Mosa bananerna och mixa dem med stavmixer tillsammans med äggen. Smält smör i stekpanna och grädda pannkakorna. Servera med frysta bär eller vaniljkvarg. 


För matigare pannkaka kan man ha i havregryn, mandelmjöl, kokosmjöl. Smaksätt med kanel, vaniljpulver eller riven kokos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...