fredag 22 september 2017

Små förändringar


I somras, ja hösten kom fort bara så där, fick jag för mig att putsa alla fönster. Jag skulle bara ta insidan på köksfönstren, det ena ledde till det andra och en stund senare var alla fönster polerade. Med det åkte alla gardiner i tvättmaskinen och nya plockades fram till vardagsrummet. Men, de är tråkiga att rulla och knyta upp så det blir jämt. Jag strök alla gardiner och sen blev de hängandes över matsalsstolarna för att sedan hängas över fotöljen i vardagsrummet. 

Dagarna gick. Och gick. Och gick. Nån vecka eller kanske till och med tre passerade. Så fick jag för mig att hänga upp de där gardinerna men en bläng på städskåpet, som jag blängt på innan, och tapet, tapetlim och annat diverse tapetserarmaterial rotades fram.   




Städskåpets spegel är klädd med väv som målats blå. Täckväv jag trodde vi hade var visst slut så jag chansade på att en vanlig tapet kan släta ut det ojämna från glasfiberväven. Det gjorde det och innan det ens hade torkat smackade jag på nästa tapet, Pigkammaren från Boråstapeter. Jag ogillade verkligen den här tapeten till en början, vi hade den i vårt sovrum som nu är dotterns sovrum och tapeten är gömd bakom en råspontvägg. Jag ser en bit av tapeten i vår "walk-in-closet" och även speglarna i dörrarna i källaren bär sedan några år tapeten. Det tog ett tag men jag kom att älska denna tapet och det kändes hårt att se tapeten försvinna bakom en råspontvägg. 




Så lite som en tapetremsa gjorde så mycket! Nu kan jag njuta av tapeten dagligen. Den sitter centralt och i blickfånget från olika håll. Gardinerna kom inte upp. Inte denna dag i alla fall. När jag väl tog tag i gardineriet gick det förvånansvärt lätt att få upp dem och rulla. Klart på typ 20 minuter. Hade jag dragit på det i flera veckor och så var allt överstökat på ingen tid alls? Det bästa är att göra saker och ting med en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...