söndag 26 mars 2017

Sälen

Årets skidresa till svärföräldrarnas stuga i Sälen blev annorlunda mot vad vi var vana vid. Vi varvade skidåkning med magsjuka. Lilltjejen började redan när vi kom fram vilket jag trodde var en kombination av behov av mat/åksjuka men nähäpp. Hon kräktes hela kvällen och natten. Vi bunkrade i stugan på söndagen medan grabbarna åkte skidor. När de kom hem åkte jag till Lindvallen för att dra några härliga åk.  





Dagen efter kände jag mig lurig och landade i soffan. Lagom när familjen ska ut kommer det sen mår jag fint tills de kommer hem igen. Efter det var mitt överstökat. 


Sen var det makens tur. Och sist men inte minst sonens. Tack och lov var allt avklarat innan vi vände hemåt. Att åka hem med magsjuka eller dålig mage är inte optimalt. 



Söndagsväder




Onsdagen var alla på benen och i backen. Efter lunch på Ski Lodge tog vi ett besök till Experium. Shit vad folk och shit vad litet! Jag hade förväntningen på att det skulle vara större. Ett smärre kaos med allt folk överallt måste jag säga men oj vilken rolig vattenrutschkana de hade! 







Högfjället



Förutom en blåsig dag hade vi perfekt väder hela veckan. Lilltjejen var orolig till en början eftersom hon bröt benet sist vi var här. I år vågade hon sig på längre gröna backar och fixade knappliften galant. Sonen var inte lika tuff som sist då vi mest hängde i Gustavbacken och höll sig i de gröna backarna. Jag lyckades missa en nerfart och hamnade i fel sittlift så det blev en extrasväng i en väl uppkörd backe vilket sög galet i benen men det är ju ändå riktigt ljuvligt! Barnen var ute och lekte när de kunde och orkade. Snö har varit en bristvara här i Motala så att komma upp till Sälen och ha snöhögar på flera meter var helt underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...