måndag 6 mars 2017

6 mars 2017



Idag fyller jag år. Jag har fått pussar och kramar från min älskade familj! Jag har haft en bra dag på jobbet med mina goa ettor och jag har fått grattishälsningar på Facebook och via pm, via sms och grattis på jobbet. Var och en av er och era hälsningar betyder oerhört mycket för mig. Mer än vad ni någonsin anar! Ni har tagit er tid att gratta mig på olika sätt, jag har inte svarat via Facebook mer än ett samlat inlägg. Nu har jag fått mat i magen och efter att detta publiceras kommer jag stänga ner och ta mig ett varmt bad tillsammans med min dotter. När barnen är i säng kommer jag landa i soffan med min man. 

41 år. Jag känner mig inte så "gammal" faktiskt, hur man nu ska känna sig när man är 40 och har passerat 4.0-strecket? När jag gick på gymnasiet hade vi en lärare som alltid hade diadem i håret och långkjol. Hon kändes mycket tant och var runt 30 år. Jag var då ingen tant när jag var i den åldern! Vilket synsätt man har på olika åldrar beroende på perspektiv. 


Idag är en måndag väldigt lik alla andra måndagar men med lite mera kärlek inombords. När jag fyllde 36 år, också på min födelsedag, höll jag mitt första pass och har sedan dess spenderat min födelsedag på gymmet, antingen genom att hålla pass eller träna själv. Idag stannar jag hemma då kroppen bokstavligen v ä r k e r av träningsvärk. Fyller man år innebär det födelsedagsburpees, ett för varje år. Idag klarar jag mig utan 41 burpees och jag tror fler i boxen gör detsamma :-) 




17.2
Toes to bar 


17.2 i lördags och en parwod igår känns i kroppen. Rejält. Det var en pina att komma upp från sittande och ur bilen idag. Plocka upp något från golver var en spännande upplevelse för att inte tala om att ta på mig mina skor för att gå till matsalen! Jag frustade och krökte stelt bakom mitt bord. 

Ett år äldre, ett år visare och rikare sägs det ju. Och ja, jag håller med. Den dag jag slutar lära mig saker då är det katastrof. Man lär så länge man lever och tar till sig erfarenheter genom detta. Många saker drar man inte lärdom av och står där med skägget i brevlådan, igen. En del saker tar man lärdom av och gör annorlunda nästa gång. Jag bygger min lärdomsbank, varje dag, sakta men säkert. 

Rikare då? Ja, det är jag. Och jag menar inte ekonomiskt. Min rikedom finns i min familj, familjen här hemma. De betyder allt. Alla en av dem som jag har i min familj är ovärderliga! De kommer alltid betyda mest för mig även om vi inte ses så ofta som jag önskar. Livet tar sitt och tiden likaså. Att arbeta heltid och driva ett företag är krävande men samtidigt berikande och otroligt kul! Energigivande och energikrävande. Jag är rikare i vänner och bekanta, relationer i jobbet med elever, kollegor och föräldrar, jag är rikare i erfarenheter och rikare i lärdomar om mig själv. Samtidigt finns det mycket att jobba på både gällande mig själv och annat runtomkring men ... Rom byggdes ju inte på en dag eller hur? :-) 


Ta hand om er därute och glöm inte att du är värdefull! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...