måndag 26 december 2016

Rhodos

Det känns som en evighet sen och det är det ju! 

Mitt förra inlägg skrev jag i oktober. Kära nån. Idag är det annandag jul. Dagarna rullar på fort som attan och jag ska ärligt erkänna att arbete, företag, boxen och familjen är mer än vad som hinns med just nu. Nu har jag dock jullov, helt underbart skönt och välbehövligt. 



Under höstlovet tog vi oss en tripp till Rhodos. Det var lagom varmt när solen väl visade sig men tyvärr blåsigt och lite regn. Poolen var kall som attan men det hindrade inte ungarna. Det var skönare i havet men barnen föredrar poolen, saltvatten svider och kliar. 

Det blev en veckas lugn. Själv njuter jag bara av att inte behöva passa tider mer än frukost, lunch och middag. Poolhäng och promenader. Lite gym på eftermiddagen. 
Det märktes att det var näst sista veckan som de hade öppet. En promenad i området visade typ tre öppna hotell. Igenbommade affärer förutom två turistbutiker ett stenkast från vårt hotell. Men, vi klarade oss bra ändå med vad vi hade. 

En mulen dag tog vi turen upp på ett berg bredvid hotellet. Jag trodde inte barnen skulle orka men se, det gjorde de. Det var en slående utsikt på toppen och när vi kom upp och gick "in" en bit nåddes vi av total (jag menar verkligen total!) tystnad. Det var så tyst att man kunde höra sig själv tänka på hur tyst det var. Det var lika konstigt som det var otroligt skönt. Det kändes som att man var i ett dämpat vacuum. Närmade vi oss "kanten" och stigen ner nåddes vi av ljuden från allt under oss. Uppe på toppen hördes det självklart också. 






Där, längst upp och ytterst, kamperade vi. 


Det här var en underbar, gungbar solstol! 
Varför har vi inte såna i Sverige?


På toppen av berget. 
Vårt hotellområde är byggnaderna närmast. 





På promenad i området. 
Där, längst upp på toppen till vänster var vi. 


Promenad på stranden. 


Vi plockade en hel del fina stenar. 



Utsikt från balkongen. 


Hemresa. 
På grund av tekniska problem i vårt flyg blev vår hemresa försenad med fem timmar. Det var mindre roligt men barnen klarade det så bra! 
Inte ett enda gnäll. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...