lördag 9 juli 2016

Sommar = grilltider

Har ni hört eller testat Beer Can Burger? Man formar en stor köttbulle, pressar ner en ölburk i mitten så det blir ett hål, lindar om bacon ytterst, fyller hålet med gottigheter och rikligt med ost.

Igår blev vi sugna på att blanda i bacon i hamburgarna. Jag googlade på Beer Can. 45 minuter under lock? Oj. Jag är hungrig. Det fick bli en annan variant.

Maken hackade baconbitar i sin färs och formade. Jag föredrar dock min bacon välstekt, jag tycker inte om när den är blek och knappt har fått färg så att hitta färglösa baconbitar i min burgare lockade inte. Jag plattade mina burgare, toppade med ost på en sida och virade om med bacon. Håller det här??

De blev ... stora.   





In the making



Hungrig som jag var högg jag in på den största burgaren. Var det något att ha? Var den genomstekt? Oh ja. Perfekt grillad men aningens snålt med ost. Det här kommer göras igen!

Burgarna serverades med sötpotatis och morötter i ugn samt kall vitlökssås. Hur gott som helst och väldigt mättande! Till det provade jag för ovanlighetens skull ett glas vitt, Lindemans Chardonay. Lätt vin som passar mig men i ärlighetens namn ska jag erkänna att jag föredrar vatten till maten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...