lördag 7 april 2012

Fyra dagars PF

Igår, efter fyra dagar av periodisk fasta, valde jag att äta frukost. Två rostade LowCarb-smörgåsar åkte ner och sen ... Vojne. Min mage. Jag blev totalt proppmätt! Totalt. Är det så här det känns att vara full i magen? Är det så här jag varit mest hela tiden förr, när jag vräkte i mig för att det var gott eller av ren snålhet? Hugaligen, det är verkligen ingen känsla att sträva efter ...

För att komma ifrån känslan av att ha en mage som var på väg att spricka såg jag till att hålla mig sysselsatt. Jag rörde mig runt i hemmet, plockade med både det ena och det andra, sprang upp och ner i trappan. Allt för att vara i rörelse och slippa ifrån den obehagliga känslan i magen. Resten av fredagen var i stort en dag av småsug och hunger. På kvällen var jag riktigt hungrig men det rådde stekt ytterfilé med stekpannesås, sallad och räkor bot på. Magen var nöjd och lagom mätt efter middagen och päckelkänslan i kroppen var borta.

Nu laddas det med ett glas vatten och snart ska jag gå ner till Spartan och svinga lite kettlebell. Eller annat roligt som instruktören hittat på :-) Fördelen med Spartan är att inga pass är lika. Det ploppar upp nya övningar inför varje gång och ibland är det riktiga utmaningar man ställs inför. Otroligt kul!



Önskar er alla en riktigt skön påsk!


3 kommentarer:

  1. Spännande med PF... Har du märkt av något på vågen?
    Funderar kanske köra något liknande fr o m måndag då jag har påsklov...
    Ha en fin påskhelg!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Jag har provvägt mig måste jag ärligt erkänna men det kan skilja 1 kg från dag till dag så jag står på samma vikt som i söndags, tror jag. Jag försöker undvika vågen då den bara skapar en massa stress och irritation. Däremot känner jag mig mindre i kroppen så jag kör på det :-) Magen känns plattare och kroppen har varit full av energi med undantag för igår då.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kände så! Jag ska börja med det imorgon! :)
    Ha en fin söndag!
    //Lana

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...