onsdag 29 februari 2012

Steviapulver

Igår sprang jag för ovanlighetens skull på stan och gjorde sånt som jag behöver göra. Allt "görande" infriades tyvärr inte (hitta kläder till mig) men lite annat blev verklighet. Mitt första pistop blev till hälsokostaffären Nature här i stan och jag fick ett trevligt prat med Mikael som driver butiken. Första gången jag var inne och kikade på deras lchf-sortiment var utbudet magrare än vad det var igår. Han hade massor av produkter att välja mellan! Jag hade dagen innan på morgonpromenaden rekogniserat lite så jag visste att han hade en liten burk Stevia där på hyllan. Igår när jag kom in fanns det Sukrin, Sukrin melis, Sukrin+, Steviasocker, Steviapulver, något annat socker som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på och så ytterligare någon variant. Shit ... beslutsångest. Jag var inspetsad på pulver men var ändå tvungen att kika på de andra. Sukrin går dock fetbort numera.

Det blev självklart Steviapulvret som jag spanat in sen tidigare. Nu inväntar jag bara äggvita till övers sen ska jag ta mig an att testa maränger igen. Skam den som ger sig och tredje gången gillt är då det klaffar va? Hoppas, hoppas! Nyfiken som jag är måste jag ju provsmaka en dutt. Sött till en början med besk eftersmak. Hoppas verkligen inte beskheten framträder sen.
När jag ändå stod där inne på Nature så var jag tvungen att kika på allt annat: kokosnötsmjöl, mandelmjöl, shirataki (stavning?)-nudlar, kokosfett och en massa andra trevligheter. Jag tror jag överger bodystore i fortsättningen och stöttar det lokala utbudet. Lite dyrare förvisso men äh. "Det drabbar väl ingen fattig" som maken brukar säga ;-) Men hörnini, de där shirataki (stavning?)-nudlarna såg ju inte direkt aptitliga ut i sina vätskefyllda påsar. Jag har inte smakat och vete 17 om jag kommer göra.


6 kommentarer:

  1. Jag har också kollat på de där nudlarna... men vågar inte köpa.. håller med, de ser skumma ut... Jag fortsätter att laga LCHF-pasta istället!
    Gå gärna in på Ryskadockor på Facebook och gilla... blev inspirerad av dig och gjorde också egen sida på FB! Har tryckt på Gilla för dig så nu är jag uppdaterad och har koll på din blogg! :)
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  2. Jag har testat nudlarna. Jag köpte 10 paket på en gång från LCHF-butiken (var jättesugen på pasta efter 4 år på LCHF!). Jag gillade dom inte alls! Dessutom provade jag att frysa en matlåda med köttfärssås och nudlar, och då blev de jättekonstiga vid uppvärmning, som en stor klump. Gissa om jag blev glad när jag hittade receptet på LCHF-pastan nyligen. MYCKET godare än nudlarna enligt mig!

    SvaraRadera
  3. ...glömde... dessutom luktade dom f*n när man öppnade påsen(som gammal sur fisk). Man skulle skölja dom rätt länge i vatten i ett durkslag men jag tyckte att det fanns kvar lite av lukten ändå. Ifall någon fortfarande har missat det , så näe det var inget för mig ;)

    SvaraRadera
  4. Ok, jag är övertygad! Inga nudlar i skum vätskepåse för min del :-) Då kan jag lika gärna göra pastan själv som sagt. Det blir garanterat billigare också.

    SvaraRadera
  5. Nejdu dessa nudlar klarar jag mig verkligen utan!!

    Jag gynnar oxå gärna vår lokala life-butik (lokal=3,5 mil bort) är väl enda sättet att få större utbud här kanske ;)
    Imorgon måste en burk cocosa följa med hem!

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...