torsdag 16 februari 2012

Kycklingsallad

Jag har aldrig gjort kycklingsallad. Eller nja, nu ljög jag ju. Jag har gjort vanlig kycklingsallad, alltså sån sallad med en massa pasta i. Kyckling äter vi en del och ibland ligger en stackars filé kvar i kylen. Maken brukar förbarma sig och äta upp till slut och nu blev det jag. Två dagar i rad dessutom. Jag gjorde som bacon och fetaostsalladen bara att jag bytte ut bacon och fetaost mot kyckling. Självklart kan man säkert ha i både bacon och fetaost i denna sallad också. Undrar hur det skulle smaka? Kanske får testa det någon dag. Den här salladen mättar väldigt bra. Häromdagen åt jag den vid 17. Kom isäng vid midnatt och kom på mig själv där i sängen, med en snarkande unge på var sida, att jag inte var hungrig. Inte ett dugg. Hade jag ätit "vanligt" dt vill säga enligt tallriksmodellen hade jag varit vrålhungrig kl 19 och sedan kl 21 och 22. Men det är ett minne blott numera.




Kycklingsallad 2 personer

1-2 kycklingfilé
1/4-½ gurka
2 tomater
½ röd lök
 salladshuvud
2 dl creme fraiche
1 dl majonnäs
salt och svartpeppar

  • Tärna kycklingfilén
  • Hacka gurka, tomat, lök och salladshuvud
  • Lägg allt i en skål
  • Blanda ner creme fraiche och majnnäs
  • Krydda



1 kommentar:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...